PDA

Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : gehts auch auf deutsch ?????



Basti85
10.11.2008, 14:47
Moin Moin,
also bin relativ neu hier am board und in der freeski gemeinde =) nach 15jahren piste bin ich dann endlich auf park pipe und co gekommen.

nun zu meinem eigentlichen thema, ich bin auf der suche nach einer art wörterbuch =), komme mit so machen begriffen nicht so richtig kla =)
was soll z.b ein jib sein :confused:eine art grind :confused:

naja hoffe ihr könnt mich ein bissel aufklären =)
habe über such funktion leider keine alten freds gefunden :)

Sorry for beeing a n00b :D

So long Basti

ChRoNiX
10.11.2008, 14:50
Hey,

zieh dir einfach ne Big-air-guide rein ;) dort wird dir schonmal vieles erklärt. Ansonsten mal n bisschen das Forum durchstöbern ;)

Gruß

Bodo
10.11.2008, 15:04
servus ,

ad 1 ) wiki hilft ->

Jibs are any type of fixture which can be ridden with the board/skis either parallel or perpendicular to (ground), ridden while spinning around on (buttered), or ridden and jumped or tricked from. Many jib features resemble outdoor items used when snowboarding in urban areas (stair rails, benches, tables, etc.). In the park these consist of:

* Rail: A metal bar, either rounded or with a small flat surface, which a skier or snowboarder can slide across (called "jibbing").
* Funbox: Similar to a rail, but wider with an ultra high molecular weight polyethylene (UHMWPE) surface. May or may not have metal edges. Compare Funbox, for skateboarding.
* Trees: used as natural surfaces and can be found either on or off the trails.

Rails and boxes have many different shapes and sizes: straight, sloped, curved (often called a "Rainbow"), or kinked. Rails, especially rainbow, will also be seen curving over obstacles or vehicles.

* Park Bench and Picnic Table: A funbox type feature that resembles a park bench or picnic table. The edges are made of metal rails and the surfaces of UHMWPE. These features provide multiple sliding surfaces.
* Mail Box: A large diameter metal pipe of varying lengths with a cross-section resembling a mail box.
* Wall ride: A vertical, or near-vertical, wall-like surface made of UHMWPE. Most wall rides have another similar surface at the top that is angled down towards the wall, but more perpendicular to the ground (like a sideways funbox attached to the top of the wall ride)
* Bonks: A more recent addition to terrain parks, bonks are features usually shaped like garbage cans or vertical cylinders with a small jump leading up to it. This feature is jibbed by going off the jump and tapping it in various ways with your skis or snowboard. Variations include spinning to and from the bonk, tapping with different parts of the skis or stalling on top of the bonk.

zum besseren verständnis : http://www.worldlingo.com/en/products_services/worldlingo_translator.html

ich meine aber gehört zu haben das das wort unter park rats auch alles andere heißen kann ( hot insider knowledge (http://dict.leo.org/ende?lp=ende&lang=de&searchLoc=0&cmpType=relaxed&sectHdr=on&spellToler=on&chinese=both&pinyin=diacritic&search=knowledge&relink=on) ) ;)

ad 2 ) warum wills du park fahren .. in deinem alter is man da doch raus und powder is eh viel kuhler ( und viel extravaganter )

greetz

Basti85
10.11.2008, 16:31
hi vielen dank für die antworten,
ja wieso park, weil viele meine freunde (leider boarder) viel park fahren und alleine power habe ich nicht so die lust =)

ChRoNiX
10.11.2008, 16:32
hi vielen dank für die antworten,
ja wieso park, weil viele meine freunde (leider boarder) viel park fahren und alleine power habe ich nicht so die lust =)

sollte man auch nicht tun.... safty first !!

Eim6r
10.11.2008, 17:49
hi vielen dank für die antworten,
ja wieso park, weil viele meine freunde (leider boarder) viel park fahren und alleine power habe ich nicht so die lust =)

sollte man auch nicht tun.... safty first !!


genau...

Grundregel Nummer 1:

Gehe nie alleine Freeriden :)